Szigeti Tamás

Intro

2008.02.05. - 2008.03.07.

 

Antal István Juszuf - megnyitó 
Magyarországon egyéni világ - nem kifelé néz, hanem befelé, de a kintet teszi bentté, pont akkor, amikor a testen a bent kívül kerül, 
és ez a benti világ a külso világ, akármi is legyen a kint. 
Ez úgy hangzik, mint egy narkós baszás, pedig a konstrukció nagyon precíz. 
Nincs magyar rokona. A roma naiv festok nem ennyire tudatosak, sot, egyáltalán nem azok, más az erosségük. 
A performer festok viszont vagy non-figuratívak, vagy ehhez képest azok. Hajas Tibort most hagyjuk inkább, nem beszélve Lacáról, nem akarok idot húzni. 
Az lenne a dolgom, hogy felvágjam a testem én is, mindent kipakoljak belole, de nem teszem, mert nem akarom, ezért ami hallatszik most, szóval vero 
performance. 
Mégis - máris az a helyzet, mint amiben a figurák vannak a képen. Ennél-e krokodilt - Hamlet - Laertes - Ofélia - Kvassó - Eörsi onnan… még nem… 
Mapplethorp - férfi szerelmespár - átszellemülve a párja szájába vizel, szomjazza szerelmesét. 
Más. Kis anatómiák. 
Öt kép - mögött, elott, benne, kívül, futurista versként hangzik, noha másak a képek. Áttetszodés, rétegek, belso és külso terek - tömegek. 
Tömegek (tények). 
A tömegek a tények. 
A tömeg a tömeg. 
Takaró. 
Kiszolgáltatott emberek lehetnek-e azok ebben a világban? Kinek? Minek? 
Pasolini: Disznóól - a disznók megzabálják az embert. 
Takaró világ, a képeken látható takaró a világ, vagy a képek léteznek, mint takarók? 
És ha az utóbbi az igaz, milyenek a vélt takarók, van-e még takargatnivaló? 
Fekvo akt és fekvo disznó. A disznó az ember hasonmása (vagy fordítva). 
Elhunyt barátom, aki sertésszakember volt, azt mondta, hogy amióta disznókkal foglalkozik, azóta látja szépnek a nok tomporát. Állítólag egyformák. 
Önmagát zabáló ember - disznó - a disznó megeszi az embert - Szamuely. 
Örkény - a haldokló, aki a túlélésért visszaeszi a tetveit. 
Skiccpausz - nem csak azért mondom, mert erre az anyagra készültek a kisebb formájú sorozat képei, hanem mert szép a szó. 
Skiccpausz. Én is Pálinkának akartam nevezni a fiamat. 
A tömegek kitöltik a teret. 
Nekem térfej a táj. 
Van valami a klasszikus és az analizáló, kutató szemlélet között. Elméleti érzéki (és nem érzékien elméleti). 
Rembrandt, Soutine (?), Basquiat (?), Bacon 
Tép, ragaszt, összerak, megtalál 
Leonardo adaptáció 
Nincs több titok 
Fekvo kép - fekvo kép 
Ember, disznó 
Vágóhídon dolgozott 
A fogyasztás tárgyai láthatók itt 
Kollázsszeru világok, de nem kollázs - a világ lett olyan, mint a kollázs. 
Mexikó a tömegek logikája 
Fejek, sok ember 
Hús, testiség 
Performance. 
Az erotika is akkor jó, ha disznó vagy.